ukrayna gezi rotasıAvrupa Ukrayna

Ukrayna Hakkında

Bu yazımızı sosyal çevrenizle paylaşın...

Ukrayna’ya girişlerde pasaport zorunluluğu kalktı. Nüfus cüzdanıyla ülkeye giriş yapabiliyorsunuz. Yalnız burada şöyle bir ayrıntı var, nüfus cüzdanınızın çipli olması gerekiyor. Eski nüfus cüzdanıyla giriş yapmak istediğimizde ya çipli nüfus cüzdanı ya da pasaport istediler. Mecburen pasaportlarımızı verdik. Yurt dışı çıkış harcını da yatırmak durumunda kaldık. Atlas için yatırmamıza gerek yoktu, 7 yaşından altındaki çocuklar/bebekler için 15 TL olan yurt dışı çıkış harcını istemiyorlar.

Ukrayna’ya ucuz bilet bulmak istiyorsanız Ankara’dan bakmanızı öneririz. İstanbul’a göre daha uygun olabiliyor.

Ukrayna’da toplu taşımalar gayet uygun. Sarı dolmuşlara “marşrutka” deniyor. Şehrine göre 5 Grivna ya da 4 Grivna olabiliyor (2017 Temmuz kuruna göre 5 Grivna=70 kuruş). Metrolar 4 Grivna. Troleybüslerde şehrine göre değişebiliyor 3 Grivna ya da 2 Grivna olabiliyor. Taksilere gelirsek onu da kullandığımız oldu. Yoldan çevirirseniz fiyatları bizdekiler gibi. Ama UBER adında bir uygulamayı telefonunuza yüklerseniz Uberle gelen taksiler çok çok uyguna geliyor.

Ukrayna kesinlikle parklar yeşillikler şehri. Biz Kiev, Rivne, Lviv ve Odessa olmak üzere 4 şehrini 16 günde gezdik. Gezdiğimiz bütün şehirlerde çok güzel parklar vardı.

Sim kartlar da uygun. Lifecell (Turkcell’in logosu) ve vodafone kullandık. Lifecell’in çekim gücü çok daha iyiydi. Fiyatlarına gelecek olursak 5 GB + 100 sms + 100 dk konuşma = 13 TL (yaklaşık 90 Grivna).

Şehirler arası ulaşımı trenle yaptık. Yataklı ve koltuklu seçeneklerinin ikisini de denedik. Yolculuk uzun sürecekse yataklı treni kullandık. Fiyatları uygun. Örneğin Lviv’den Odessa’ya ya 12-14 saatlik bir yataklı tren yolculuğunu 13TL’ye satın aldık. Biletleri http://booking.uz.gov.ua sitesinden alabilirsiniz. Yataklı trenleri bizimkiler gibi değil, uyarmak isteriz 🙂 4 kişi bir odada kalacak, odanın kapısı olacak şeklinde düşünmeyin. Kompartımana bi girdik her yer açık 🙂 4 yatak var bizdeki gibi ama odanın kapısı yok ve koridora da 2 yatak koymuşlar. Komple kompartıman açık 😀

Ukrayna’da her yerde Türkler var. Mutlaka denk gelirsiniz. Konaklamamızı Couchsurfing ile yaptık. Kiev’de bulması zor oldu çünkü hemen hemen bütün profillerde “Türk erkekleri istek göndermesin” şeklinde yazılara denk geldik. Ama çocuklu olunca kapılar bize açıldı. 16 günde 5 farklı evde kaldık. Ve kaldığımız bütün evlerde ortak olan, az eşya ile nasıl yaşadıklarını gördük. Mesela genelde 6 kişilik yemek takımı, çatal kaşığı vardı. Bizde herhalde evin içindeki eşyalarla 2 ev daha çıkar 🙂 Kültür farklılıklarını keşfetmek çok hoşumuza gidiyor.

Kiev’de her yıl Haziran sonu ve Temmuz başı Atlas Weekend müzik ve sanat festivali yapılıyor. Denk gelirseniz gitmenizi tavsiye ediyoruz. Festivalde yaşadıklarımızı Kiev sayfamızda yer verdik.

Birazda Ukrayna’nın geleneklerinden bahsetmek istiyoruz. Kız isteme olayında damada tuzlu kahve verilir ya onlarda da benzer bir adet varmış. Eğer kız evlenmek istemezse damada balkabağı verirmiş. Evlenmek isterse de el emeği havlu verirmiş.

Ukrayna’nın yemekleri tuzlu ve et ağırlıklı. Evlerde yediğimiz yerel yemeklerin birkaçının adını not etmiştik. Buliyon çorbası, Borsch çorbası, Varenyky, Hrechka tavsiye olunur.

Bu gezilerimiz de ilginizi çekebilir